Lovar och Lovar

En massa känns det som men det blir ju aldrig av att jag slutför det :P
Som i detta fallet så har det tagit mig nästan en vecka att starta datorn för att berätta om helgen som varit :)

Lördag 12/3
Först träffade vi Tant Jenny på en fika

Jenny är en av dom som ska vara gudförälder/fadder till Lyam när han kommer och Jenny ska även passa Neo under tiden som vi är på bröllopsresa i Juli
Sen åkte jag,mannen och sonen vidare och köpte blommor som min farmor skulle få på söndagen då vi skulle hem till henne och farfar och fira födelsedagar(Farmors och min fasters)
Eftersom Malin(Lyams andra gudmor/fadder) och Björn(Neos gudfar/fadder) har flyttat och vi fortfarande inte hade varit där på grund av att dom renoverar och sådär så tänkte vi att vi faktiskt får lov att kika in ändå och se hur dom har det i röran.
Och rörigt var där:) Men det blir nog bra när det blir färdigt:)
Neo hjälpte farbror Björn att hammra lite dessutom :)


Söndag 13/3
Idag var det kalas på näset.
Farmor och min faster hade fyllt/fyllde år och visst försöker man ta alla tillfällen man kan att ses hela tjocka släkten :)
God mat,massa mat och busiga ungar det är grejer det :)
Neo hade inte sovit speciellt mycket mellan varken fredag och lördag eller lördag och söndag då hans tänder ÄNTLIGEN har börjat komma, han har fått en piraya gadd i mitten där nere och den bredvis är på väg den också, dessutom så håller en av framtänderna uppe också på att komma.
I vilket fall som helst så somnade han gott i sin vagn när vi kom ner till farmor och farfar. Vi fick äta varm mat(underbart) och fick lite tid att faktiskt sitta ner och prata med dom andra vuxna och spendera lite bustid med Alicia också.

Måndag 14/3
Mattias kände sig krasslig och hängig,matt i hela kroppen och allt var allmänt skit med honom.
På kvällen fick vi åka in till Lund på en kvällsöppen vårdcentral och det visade sig att det inte var så himla konstigt att han kände sig som överkörd av en mangel eller något
Öroninflammation och bihåleinflammation- Stackarn´
Han var helt död
Men i går började han redan känna sig bättre så det är nog på¨rätt väg i alla fall.

Sen har det inte hämt så mycket... fram tills idag dvs...
Vi sov länge allihop, jag kände att jag inte fixade att g till jobbet dåå fogar,och sammandragningar varit alldeles för jobbiga den senaste tiden så jag kan ju knappt göra någonting varken på arbetstid eller efter...
I vilket fall som helst så är jag från och med idag sjukskriven fram till sista April så får vi se om det inte blir bättre, vill ju inte att det lilla livet ska komma alldeles för långt i förväg.
Var va jag..
Jo just det Vi sov länge och åt frukost tillsammans alla tre och nu har jag och Mattias blivit mer modiga på att ge Neo saker att smaka på, saker som vi själva stoppar i oss.
Men jag tror att efter idag så tänker vi oss nog för liiiite mer igen
För såhär ser man ut om man får smaka mindre än en tesked ägg...
Som tur var så lade det sig ganska snabbt igen och efter lite kortisonsalva och en rejäv tvätt av barnet så mådde han bättre,vi ringde 1177 och vårdcentralen men som tur är så klarade han sig bra eftersom vårdcentralen fortfarande inte har ringt tillbaka!! fruktansvärt dåligt, han somnade en stund efter och lyckades kräka ner hela sängen, men det fick faktiskt vara så. För vi var bara glada att han inte fick problem att andas och att han faktiskt verkade må bra igen, han behövde nog bara få upp det sista som var kvar av ägget 

Mys med pappa i soffan är en av dom bästa medicinerna som finns <3
Och resten av dagen har han varit helt OK, han har varit sig själv, så även om jag inte tror att det var så farligt så blir man ju ändå nervös när det händer första gången, så nu är vi försiktiga iaf när det gäller kokta ägg. Är ditt barn allergisk mot ngt?
Hur upptäckte du/ni det i så fall??

Hoppas jag inte har rört till det för mycket i allt jag haft att säga, har grejer att berätta men vet inte alltid hur jag ska lyckas få ner allt i skrift och det kan därför bli lite rörigt ibland:)

Nu har jag nog fått med det jag missat och jag måste verkligen bli bättre på att skriva... Blir nog lite lättare nu när jag är hemma på dagarna.

Hoppas allt är fint med er :)
Stor Kram//Petra Neo och Lyam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0