Bvc och Mvc

Har haft datorn avstängt ett bra tag nu, men nu tyckte jag att det var dags att starta den så man fick bloggat ordentligt :)

Idag har en liten kille varit på BVC och mätat och vägt sig :)
En liten klump på 9675g och 71cm. Helt otroligt, det ser inte ut som han väger så mycket... Vi gissar på att det är musklerna som väger och dessutom så sitter nog en hel del av vikten i hans ben, för dom är rätt stabbiga om man säger så :) Men han är så fin vår lille gosse <3

idag stanndes det en stund på BabyCafét- Den hemliga sekten för många mammor.
Neo verkade inte tycka att det var super kul, men eftersom vi har tyckt att han behövde interagera med andra barn i sin egen ålder så var det bra om det stannades kvar en stund efter besöket hos BVC och det verkar ju ha gjort susen för nu sover han som en stock(men det lär väl ändras i samma sekund som Lyxfällan börjar)
(sorry för halvkass mobilbild)
Idag var jag på MVC till råga på allt, har haft konstiga kramper i magen ett par dagarn nu och har väl gått och varit lite orolig för det och det har väl gjort att jag inte sovit så bra, men idag gjorde det riktigt ont iaf på förmiddagen, sen släppte det lite fram mot eftermiddagen.
I vilket fall som helst så tyckte doktorn att allting såg fint ut och att jag nog kunde slappna av lite, men rådde mig ändå att vara hemma från jobbet i morgon och försöka ta det så lugnt det går med en liten kille på 8 månader.
Han gillade heller inte riktigt att jag jobbade heltid med det jag jobbar med, så vi får se å tisdag när vi träffar läkaren som har hand om mig vad hon säger.
Har galen ångest över att jag eventuellt inte fixar att jobba så länge som jag vill, men man måste ju tänka på bebis bästa.

Nu har vi en modig kille här hemma, han klättrar på grejer, drar i allt och ställer sig upp mot allt han kan använda som stöd. Han är duktig lilla guldklimpen, men jag skulle ändå önska att han var liiiiite försiktig. Men han är ju så liten nu att han inte har vett att bli rädd, fören det är för sent.
Men det är riktigt roligt, det som fattas nu är att han ska bli lite stadigare så han vågar släppa taget om saker, men jag menar han är ju för sjutton bara 8 månader så flr min del får han gärna sakta ner lite :)
Var ju Nere i Skanör i helgen och hälsade på och fick träffat fina Alicia <3
Men dessvvärre är hon ju ett riktigt yrväder så det blev ingen jätte bra bild:)

Och här är även Alvin(och pappa Jocke) som döptes förra helgen, fin liten kille :)

Känns som att bloggen fått lida ett par vekjor nu, men jag hoppas att jag snart hittar ork till att blogga lite flitigare. Försöker iaf orka en gång om dagen, men det går ju som det själv vill.

Har förresten skickat in och fått tillbaka mitt HbA1c och det hade denna gången sjukit från 56% till 51% så någonting måste jag ju göra rätt:)

Hoppas jag fått med det viktigaste så ska jag försöka bli lite bättre :)
Stor Kram//Petra och Neo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0