Bvc

Idag är det dags för BVC för lillkillen :)
Ska bli kul att se hur myket han väger och hur lång han är nu. Det känns som en evighet sedan man var där trots att det var för ungefär en månad sedan.

Igår var vi ju på flödesundersökning för den andra lilla gangstern(fosterhjärt undersökning)
och allting såg perfekt ut, fint flöde från navelsträng och hjärtat pickade på fint och alla klaffar och kammrar fungerar som dom ska. Det känns så skönt att höra.
Mannen har börjat sticka och cykla på gymmet eftersom han har haft för mycket energi i kroppen nu sedan han blivir pappaledig.
Och det har hjälpt honom att somna tidigare på kvällarna, vilket jag tycker är skönt för då kan jag också somna om han sover.

5 dagar tills killarna ska klara sig själva.
Men jag tror det kommer gå bra. Jag måste som jag sagt tidigare lära mig att släppa taget lite. Men jag har blivit så mycket bättre om jag ska vara ärlig :)

Fick hem ett nytt HbA1c resultat igår, så nu denna veckna har det kikat in 3 stycken. Och det enda har varit bättre än det andra :) Nu det senaste som kom visar att jag är nere på 53% dvs 6,1. Vilket innebär att jag snart är nere på Mycket Väl Godkänt HbA1c. Vilket är helt underbart. Såhär bra har jag inte legat i blodsocker sedan jag var kanske 6-7 år. Vilket innebär att jag sköter mig super bra:)

Sonen och jag har precis tittat lite på Lilla Spöket Laban eller ja- Jag har tittat. Han somnade efter ungefär 2 minuter. Så han sover middag och jag hoppas att han kan sova en lite längre stund eftersom vi ska till BVC ungefär när det är dags för honom att ha lite mellis och sova middag.

Nä, om man skulle ta och ta sig i kragen idag??
Kanske få håret fönat och något annat än mjukis och fliströja på sig:)

Stor Kram//Petra och Neo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0