Veckovy

Måndag
BVC idag
Liten är nu 53cm lång och väger 4840g och nästa gång är det dags för första vacinationen. Lite nervöst är det men jag tror det kommer gå bra:)
Jag kommer säkert att tycka det är värre än vad Neo gör...
Sedan efter besöket hos BVC så åkte vi till Veberöd för att hälsa på Tant Jenny :)
Det är ganska skönt att göra det för jag behöver inte göra någonting då, Jenny tar hand om ALLT från snor i näsan till bajs i blöjan.
Det var skönt att komma iväg och snacka lite skit:)
 




Tisdag
Idag var det återbesök hos barnmorskan, det var ganska kul att få reda på hur själva förlossningen gått till så att säga.
För mig så gick det på 16 minuter från att krystvärkarna satte igång till det att Neo var ute.
Det känns fortfarande helt otroligt och inte riktigt verkligt att han faktiskt är här. Att han är vår, att jag gått och blivit mamma.
 Men det kommer väl första gången han ropar på MAMMA, det är väl då poletten riktigt trillar ner
 men som sagt vi får se:)

Onsdag
MAMMAFIKA
Egentligen skulle vi ha träffat Mad och Fanny.
men denna gången blev det bara Fanny eftersom Maddes son hade fått något sår och dessutom hade gått och blivit förkyld stakaren..
Nåja, Det bar iväg till Svedala vid 10-tiden och för en gångs skull var vi i tid till den date :)
  
Ella                      Neo
Det var så skönt att prata med en mamma som har barn i ungefär Neos ålder, skönt att få gnälla av sig lite både på det ena och det andra och man fick lite tips och råd också:)
 
Klippt blev jag ju också
Älskar frisyren men jag måste skaffa en hårfön:P
Många blir förvånade över att jag inte har någon, men jag har ju aldrig behövt en :)




Torsdag
Idag skulle det blivit en promenad med Malin men vi behövde rycka in med lite assistans med svärmor. Skjutsa henne till naprapaten,


Fredag
Idag har ingenting blivit som jag tänkt mig....
Men jag får väl ta igen det en annan dag...
Mår just nu inte helt hundra(dvs mår som en stor skithög)....men det är bara för att min hjärna och mitt hjärta jobbar frenetiskt med att förstå...
Förstå vad jag gjort för fel...
Förstå OM jag gjort något fel eller om det gick som världen ville.
Det kommer jag nog aldrig att få reda på men jag ska iaf försöka att inte tänka för mycket på det.
Men det snurrar hELA tiden- Vad har jag gjort för fel???

Fick besök av Jannicka idag:)
det var iaf trevligt, trots att jag kanske inte var social(skämms)
Hon följde med mig och Liten och handlade och sedan blev det en liten promenad innan Liten skulle ha mat igen.
Har köpt droppar till hans mage så får vi se om det kanske kan hjälpa honom lite på kvällarna
Vi vill ju inte att vår lilla kille ska ha ont i magen

Nu är det iaf fredag och det innebär FREDAGSMYS
Så jag hoppas jag kan släppa lite av dagens händelser och försöka gå vidare med mitt liv. Även om dt inte blev som jag tänkt mig....

Stor Kram//Petra och Neo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0