Drama i vardagen

Ja  det skadar ju aldrig med lite drama i vardagen ellerhur :)


Torsdag förra veckan så var det drama på hög nivå hemma hos familjen Petersson.
Jag vet inte riktigt vad klockan var när allting startade men det hela var över på ungefär 40minuter
Jag hade precis klivit ur duschen och kände att det kanske var dags att kolla blodsockret eftersom det kändes som det började bli lågt.
Och mycket riktigt 0,3
Sen efter det så minns jag inte så mycket fören jag kvicknar till när en kille från ambulansen står lutad över mig och jag har sylt över HELA kroppen, i håret över kläderna i sängen, ja som sagt ÖVERALLT!

Jag frågar mattias oh han berättar att jag hade tappat medvetandet och att han hade matat mig med sylt, helt plötsligt så slutar min sväljreflex att fungera vilket innebär att jag är på väg in i insulinkoma.
Han ringer ambulansen som är på plats efter 13minuter.
Jag får glucos(socker) i dropp och sedan kviknar jag till.

Dethär är delen som jag tycker är FRUKTANSVÄRT dålig-

Efter att jag fått droppet och mitt blodsocker stuckit iväg till 16mmol/l går ambulanskillarna praktiskt taget direkt. Dom var hemma hos oss under 10 minuter, 10 MINUTER!
Dom skulle tagit in mig till sjukhuset så att jag hade kunnat stabiliseras ordentligt, för det dröjde inte 2 minuter efter det att droppet var bortkopplat så var blodsockret nere på 2mmol/l IGEN.
Men dom skulle som sagt tagit in mig till sjukhuset för insulinkoma är ingenting att leka med och det kan vara livshotande
Och jag tänkte detta tar aldrig slut
Men det gjorde det,  jag fick upp blodsockret på stabila 10mmol/l  och kunde gå och lägga mig.
Dagen efter var väldigt slö och jag vet inte riktigt om jag har piggnat till ordentligt än, men det är iaf mycket bättre

Är fortfarande förundrad och chockad över att dom inte ens frågade om jag ville följa med till sjukhuset
och det var läkaren som ringde idag också, ahn tyckte det var riktigt dåligt att dom inte ens gav alternativet. För det hade varit en annan sak om jag själv sagt nej.

men som sagt, allting är nu okey och nu ska vi inte ha mer drama på ett tag :)

Stor Kram//Petra och Neo

Kommentarer
Postat av: Tant Nenni

fyy för jag vill sparka dem på smalbenet o fräsa åt dem..



vill inte att min bästaste petra skall försvinna!!

2010-09-21 @ 16:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0