V8+5

vågen står på 52,5kg och jag hoppas på att gå upp lite till
Det har inte riktigt sjunkit in i huvudet att det är en till på ingång...
Idag var vi hos ögonläkaren för ögonbotten fotografering. Allting såg fint ut och det är dags igen om 3 månader ungefär.

Vi har även hunnit med lite nyttiga grejer idag.
Vi har ÄNTLIGEN fått undan lite högar, fått upp lite hyllor och fått lite ordning här hemma.
Vi passade på att möblera om vardagsrummet när vi ändå häll på och jag kan säga  att nu trivs jag i lägenheten igen. Det känns mysigare på något sätt nu när möblerna står på ett annorlunda sätt och vi har dessutom fått mer plats på golvet till Neos gym och hans saker.

Det är en liten duktig kille vi har, han sitter själv och har nu börjat luta sig efter saker som han nvill greppa efter. Nu bara väntar jag på att han ska börja krypa, han måste bara reda ut hur det fungerar med armarna. För det har han inte riktigt luskat ut hur han ska göra.
Han satt och pratade med mig i morse som aldrig förr,joller,joller,joller,skratt,joller,skratt,skratt och joller. Mys deluxe <3
Det är dessa ögonblick jag väntat på :)

Hur gammal var ditt barn när han/hon satt upp själv?
När började han/hon luta sig efter saker och försöka ta tag i dom?


Här sitter han själv i ett par sekunder, det är ju inga längre stunder och det vinglar som sjutton, men för att vara 3 mnader gammal så är han riktigt duktig. Så det dröjer nog inte länge innan det fungerar en längre stund av sig själv



Stor Kram//Petra och Neo


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hade varit kul att få se en bild när han sitter för det är nog inte så vanligt att de sitter så tidigt. :)

2010-10-21 @ 21:34:54
Postat av: Fanny

Ella har typ suttit själv i en månad -fortfarande lite vingligt, men mer o mer stadigt för var dag. Nu sitter hon själv utan stöd en stund utan att behöva ha händerna i marken/på benen -när hon sträcker sig mot saker så faller hon däremot... Men de har hon gjort ett tag, o nu e de galet. ALLT ska kännas o tuggas på, dras i o upptäckas :)



Neo verkar jäkligt tidig!! Duktig pojk <3

2010-10-21 @ 22:04:06
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: Petra

Lotta: Om du tittar så finns det en bil i inlägg längre ner när han sitter i stolen, men jag ska se om jag inte kan få ta en bild när han sitter och lutar sig fram i soffan. Det finns video när han sträcker sig framåt så jag ska se om jag inte kan slänga upp den via min makes dator. det är verkligen jätte roligt att se. Det är vingligt men han försöker sitta oh han kan om han har lite stöd mot ryggen. Men det försvinner snabbt då det är roligare att luta sig fram :)

2010-10-21 @ 22:34:00
URL: http://varneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0