Satt och funderade lite

På att det är ganska tråkigt att bo där vi bor just nu... iaf för mig...
Känner mig lite halvt lost, kan inte direkt gå till grannen och ta en fika, för jag känner inte grannen.... Alltid är det jag som ska ta mig någonstans då det är jag som har bil och möjlighet att ta mig runt, visst jag älskar att köra bil och jag älskar att vara ute och flänga och fara... Men ibland vill man ju ha nära till en fika med en vännina och ibland vill man bara kunna vara hemma... Och så blir det ju inte alltid, ofta blir det heldags utflykter och just nu känner jag att det tar gansla hårt då jag är mycket tröttare än vanligt...

Har lärt känna en tjej i huset(typ som grannen) som blev mamm för en månad sedan nu och det är SÅÅ jatte skönt eftersom då behöver man inte koka vatten,ta med mat,packa blöjor,leksaker,tvättservetter,kräkhandduk och annat som alltid måste följa med.
Missförstå mig rätt men ibland måste man få gnälla av sig lite:)

Idag reganr det, men det har ju säkert du också upptäckt om du dragit upp persiennerna och kikat ut :P
Idag får vi faktiskt BESÖK :)
Tant Jenny kommer och leker med mig och Neo och vi ska fredagsmysa allihop. Tias,Nenni,jsg och Neo <3 Det var längesen.

Tydligen så har jag dessutom varit helt off i mitt räknande av veckorna som jag varitgravid
jag är i vecka 13 inte 11 och gått 12 fulla veckor och inte 10. Men nu är det problemet utrett och nu kan vi börja om från början haha.

Tycker det är roligt när mina läsare skriver och gärna vill träffas :) Jag vill så gärna träffa fler mammor med barn i Neos ålder, för just nu är han yngst och har väl inte någon direkt kompis som han kan leka med, den som är närmst är Ella Bella och vi träffas ju inte så ofta.

Snart dags att börja jobba igen, ska faktiskt bli väldigts könt och få komma till jobbet och "ta hand om sig själv" va lite ego och prata med någon om något annat än ömma bröst och bajsblöjor. Missförstå mig rätt igen, jag kommer antagligen sakna Neo så att det gör ont, men som mamma förstår du säkert vad jag pratar om

Nu ska vi försöka med ytterligare lite potatis och sen ska vi packa ihop oss och knata iväg. Måste hinna med en liten promenad trots att det är skräpväder. Finns inget dåligt väder- Bara dåliga kläder... Säger dom iaf :)

Hur fredgasmyser du idag?
Har du några trevliga fredagsmys idéer som du kan dela med dig av, vad älskar du att göra med familjen en fredag?

Stor Kram//Petra och Neo


Kommentarer
Postat av: Marie Mayer

hejj. du skrev på facebook att du ville flytta, ta vellinge, så kan vi ta en fika,,, det e lite ensamt när man inte har andra mammor att vara med.. håller med.. kram Marie o Alva

2010-11-14 @ 10:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0