Pasta och broccoli

Är igen god middag enligt Neo, jag har aldrig sett någon rynka näsan så kraftigt tidigare, han svalde det visserligen men det var nog mest reflex.
Däremot banangröt är en jätte favorit och potatias och majspuré var helt OK.

Frukosten består nu helt av gröt och det är han riktigt nöjd med och håller sig i flera timmar och har nog aldrig haft sådan energi tidigare. Och glad för gröten är han, och det är bra att han smakar på allt som mamma trycker i hans stackars lilla ansikte :)

Gåstolen är en klar favorit den också och han rör sig ganska bra runt vardagsrummet just nu :) (om han har rätt strumpor, dom med halkskydd under)
Han sover ganska okey på nätterna han somnar på mage och vaknar på rygg. Och det bästa är att man nästan alltid vaknar med glada toner av joller och pruttljud som han gör med munnen, det är underbart att lyssna på innan man går bort och blir bemött av världens mest underbara leende.
Har jag sagt att jag älskar min son? :)

V.!5+4
Blodsockret är lite högre men jag har lyckats få ner mitt långtidsvärde från 7,4 till 6,7 och det är jag ganska nöjd med. Det är inte perfekt än men jag är inte långt ifrån och jag ska iaf vara och nosa på siffran 5 innan nästa bebis kommer.
Trots att det känns ganska overkligt så är det spänannde
Jag tror att först idag så begrep mitt huvud att jag var gravid igen
Vågen stårpå 51,5 trots att jag har krängt chips och dippa i tre dagar. Jag vill ju komma upp till 55kg igen då inga kläder i garderoben passar... Inte ens det minsta jag har, så man känner sig ju inte speciellt atraktiv. Men det går väl över... Känner mig mest benig.. Och det är inte kul att benen sticker ut här och var... :(

Nåja, nu är det snart jul.
Mysigt,
Ser du fram emot julen?, jag gör faktiskt lite och det är skönt att äntligen börja få tillbaka lite julkänsla. Sedan mamma försvann så har det inte varit mycket utav den varan men förra året kom det också lite så vi får ju se om det kanske blir ännu bättre med åren. Tror att det har mycket med barnen och Mattias att göra. Livet har ju förändrats ganska mycket sedan M kom in i mitt liv. Och det blev mycket mysigare med Alicia och sen att vi har fått en egen liten underbar drutt gör det hela ännu lättare.
Njuter av familjen och den sista mammaledigheten.

Stor Kram//Petra och Neo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0