Snart dags

Har fortfarande inte bestämt mig angående om jag ska se om jag kan bli sjukskriven eller inte, får kanske ge det en vecka till, men då vet  jag hur det kommer sluta... Jag kommer jobba de 4 veckor och 4 dagar som är kvar. Så då kan jag lika bra jobba fram till semestern.

Idag har det kännts konstigt, det är som om nerverna i magen dras ihop, hände en gång på jobb och jag trodde jag skulle dö, och två gånger efter att jag kommit hem... konstigt osm fan.
Och sen vet jag inte om han ligger så pass att han ligger på mina lungor, för jag höll på att få panik när jag låg på rygg och kände hur luften försvann... Lite läskiga saker där.... Vet inte om jag ska oroa mig eller inte... Men det kan jag nog få reda på hos barnmorskan nästa fredag.

Idag har också varit en jobig dag, vet inte vad det är med mitt humör.
Har känt mig ledsen idag, men det hör väl också till. Du vet HORMONERNA som alla pratar om ;)
dom kommer väl nu på slutet, allihop samtidigt,

Nästa vecka kommer farbror målaren och ska sätta upp tapeterna till Neos rum, iiih det börjar dra ihop sig nu:)
Men just nu ser det ut såhär i rummet

Inte mycket att hurra för, men snart ska det tömmas helt, vi ska göra det nu i helgen så det bara är för farbror målare att sätta igång, sen står vi och väljer mellan två färger, men vi ska prata med målaren om det för han borde nog veta vilken som blir bäst :)

Snart är det dags att köpa mini-baby kläder. Eftersom vi nu vet att han är helt normal stor och perfekt så vågar man ju titta på lite mindre kläder, för han måste ju ha någonting fint på sig när vi åker hem från sjukhuset:)

Diabetesen har jag väl inga direkta klagomål på(förutom att den extsiterar)
Har fått höja lite doser för att jag inte sla flyga iväg, så nu går det åt lite mer insulin.
Minst 9 enheter/ Måltid
och 30 Långtidsverkande på kvällen och 16 på morgonen. Men det fungerar jätte bra.
Eftersom min läkare är nöjd med mitt långtidsvärde så är väl inte pressen jätte stor på att jag måste få ner det mer, men det hade varit skönt att för en gångs skull ligga "normalt" dvs mellan 3 och 5mmol/l

Nåja, det ser ut att vara allt för idag:)
Hoppas din dag varit bra

Stor Kram//Petra

Kommentarer
Postat av: Josephine

Det du känner att du inte får luft när du liger på rygg är att bebisen trycker på stora kroppspulsådern och det är helt normalt, det händer alla gravida när de ligger på rygg! Hoppas du känner dig lite lugnare i det avseendet :) Kramar

2010-05-23 @ 19:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0