Oj,oj,oj

Har inte skrivit på ett par dagar nu,men det har varit fullt ös hela helgen=)

I torsdags blev det en fika men Emelie efter jobb, diabetes snack till tusen som vanligt:) alltid trevligt, lyckades även att hitta i Lund vilket gjorde mig mycket imponerad över mig själv=) fick instruktioner men dom glömde jag efter tredje svängen men det gick bra ändå:D

I Fredags var det valborg och min sista halvtidsdag, känns lite konstigt...Men saamtidigt skönt, jag hoppas verkligen att jag fixar dethär nu.
Fick tillbaka mitt HbA1c i Fredags också, det har gått ner till 6,3 igen, så det känns otroligt bra.
Valborgs kvällen spenderades hos Neos gudfar,Christoffer och hans tjej Caroline. Mysigt hade vi, spelade spel och skrattade och hade allmänt lugnt och skönt.
Mattias hade lite problemm med andningen och det gjorde att han inte var lika pigg och ellert som han brukar vara och vi fick åka lite tidigare än planerat, men det gick i alla fall bra och han överlevde=)


Lördagen var sovmorgonens dag och det var otroligt mysigt
Vi satt för ett par dagar sedan och diskuterade mina blodsocker och att jag faktiskt har blivit mycket sämre på att ta dom, så tanken var denna dag att vi skulle upp tidigt,äta frukost och sedan gå och lägga oss igen... Det fungerade faktiskt =) blodsockrena blev kontrollerade regelbundet hela dagen, men siffrorna var inte bra, som t.ex morgonen började på 16,2 och gick inte under 7 på hela dagen, så nu har jag infört 10 enheter lantus på morgonen igen så får vi se hur det går.
Björn(gudfar nummer2) kom och höll oss sällskap på kvällen och tittade på Avatar och småpratade, men eftersom Mattias haft problem med astman på fredagen så var han helt slut och jag är väl aldrig direkt pigg så det passade alldeles utmärkt=)

Idag Söndag så var det tänkt att vi skulle köra lite sopsäckar,en bäddsoffa och en sängram till soptippen och sedan städa lägenheten, meeeeen så blev det ju inte, när vi fick för oss att flytta på garderoben i sovrummet för att göra mer plats och passa på medans pappa var tillgänglig för att hjälpa till=) så vek sig garderoben som inte var direkt stabil från början. Vi hade ju pratat om att skaffa en ny garderob, men detta gav oss en anledning att få det fixat på en gång:) så projekt kasta skräp blev projekt fixa sovrummet :D

Bjuder på lite bilder från Familjen larsson-peterssons "städning" om man nu kan kalla det för det:D

hejdå skräpsoffan

garderoben som åkte ut

nya garderoben på väg in

"städningen"resulterade i att hela lägenheten såg ut som ett bombnedslag



fortsättning följer när allt är klart, kan säga att här är lite mer städat nu,men garderoben får ni se först när dörrarna är på:)

Hoppas din dag och din helg har varit fin
Stor Kram//Petra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0