Nya doser

Efter samtalet med läkaren i förra veckan där vi höjde mitt låntidsverkande insulin på morgonen och höll kvar gamla dosen på kvällen så har det skett lite förändringar, inga jätte bra, men inte super dåliga heller.
Känningar klockan 6 på morgonen-ingen höjdare direkt så nu har det möblerats om lite i livet igen, nu har jag börjat ta kvälls insulinet tidigare och det har väl blivit lite bättre, för jag provade även att sänka min kvällsdos och det slutade precis som jag sa att det skulle göra- Skyhögt morgonvärde.
Så vi får se hur det fungerar nu.
Imorgon är det dags att skicka in ett nytt HbA1c, ska bli intressant att se vad det ligger på.



Hormonerna har väl lugnat sig ett par hekto men det är långt ifrån över, känner mig mest trött och ledsen. Ryggen värker fortfarande och jag vill bara kramas hela tiden. Vet inte om Mattias tycker det är störigt, men allting känns ju så mycket bättre när jag får krypa ihop hos honom. Och egentligen, ledsen?? varför ledsen?? var jag tvungen att få just den känslan på halsen? blä på det, det tycker vi IKKE om.

Tur att jag har min Mattias som stöd<3

Neos rum är snart färdigmålat, det blir så häftigt, men han kommer hata oss när han börjar prata:P Han kommer undra vad vi tänkte med och undra om vi tycker om honom :) hehe.
Nej, skämtåsido. Det kommer bli dö fräckt när det är färdigt sen:)
Bjuder på en liiiiten förhanstitt :)



det ser galet ut just nu men det blir förhoppningsvis bra när alla möbler och andra saker är på plats:)

Skulle egentligen målat nu när mannen är på gymmet, men jag fick klättringsförbud så jag får vänta tills han kommer hem helt enkelt, eftersom jag är för kort för att nå hela vägen upp till taket:)

Förresten, hur firar du morsdag?
Jag får inte fira det i år eftersom jag tekniskt sett inte är mamma än.
Vet bara att jag saknar min egen mamma galet mycket <3

Hoppas din helg varit fin
Stor kram//Petra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0