Första heltids dagen

Mmm nu hr man fixat första dagen och det med glans:)
Det har verkligen gått jätte bra och mina kollegor har varit väldigt snälla och hjälpt till när det har varit någonting tungt att lyfta och så.
Vågar inte säga för mycket om hur det kommer att gå förrens lite senare i veckan när man har kommit in i det.

Denna veckan blir det iaf heltids arbete, sedan har vi lite ledigt nästa vecka så det är ju ingen fara, så nästa vecka jobbar jag bara två och en halv dag, sen är det bara 6 veckor kvar till semestern.

Nåja, blodsockret har INTE legat speciellt bra idag, har inte varit under 7 idag heller, har fått höja insulinet med 5E/m´åltid och det är ganska mycket. Så nu ist för att ta mellan 3-7E/måltid så är det ungefär mellan 10-12E/måltid.,... Det som oroar mig lite är att det har gått så himla fort att behöva ändra så mycket, men det kanske fungerar så, jag menar vad vet jag...??  jag har ju aldrig varit gravid förut.

Har fortfarande inte gått upp i vikt, utan totalt har jag tappat 8 kilo varav 2 kilo den senaste veckan, mendet ordnar sig nog sen skulle jag tro.

Mannen drar i garderoben och jag känner mig allmänt lat.... Jag känner mig så dum att han ska göra allt själv, men jag vill samtidigt inte vara i vägen för då blir det säkert bara bråk. Håller mig på min kant tills han ber om hjälp. Känns bäst så.

Magen känns otymplig och i vägen, det spänner och bankar mest hela tiden där inne, det är en liten vilding till påg(pojke):) men det är bara roligt, hoppas han blir likadan när han kommer ut, dvs livlig och lite lagom busig. Längtar så mycket efter honom.
Kan komma på mig själv att tänka på när det är dags, om man då kommer inse att man är förälder....men det tror jag, för just nu känns det väldigt overkligt, men mysigt.


Vecka 28 nu. Tiden springer iväg, men ändå känns det så avlägset......*suck*

Nåja, hoppas din dag varit okey och att inte måndags syndromet drabbat dig:)

Stor kram//Petra



V17+2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0