Okey..

Nu rullar grejer ordentligt och det känns ganska skönt att känna att jag orkar ta tag i det som ska göras, både hemma och runt omkring.

Läkaren ringde i tisdags som planerat och tyckte det såg bra ut med mina värden :)
Vaknade med känning i morse och det var ingen jätte höjdare, men efter lite mat i magen och lite pussar från sambon så kändes det bättre och jag kunde till och med somna om en liten stund:)

Är lite funderasm till min vikt....
När jag fick reda på att jag var gravid vägde jag 76kg
8 månader in i graviditeten så väger jag nu 67,7 kg.

Men läkaren har sagt att det inte är några problem, så jag får väl vara nöjd med det. Är visserligen väldigt glad att jag inte gått upp mer i vikt eftersom då blir det mindre att jobba bort efteråt ;)
Men jag menar man läser ju ändå vad viktökningen bör ligga på och när jag inte har gått upp 1 hekto så börjar man ju fundera lite iaf.

Diabetesen fungerar som sagt utmärkt och nu på slut tampen så har det ju tillkommit en dos insluin mitt i natten för att jag inte ska ligga så högt i blodsocker när jag vaknar. Inatt låg blodsockret lågt när det var dags att ta insulin och blodsocker så jag struntade i att ta insulinet och trots det så låg jag på 2,7 när jag vaknade i morse.. som sagt ingen höjdare men hellre det än att jag ligger skyhögt.

Har dessutom fått en liten bieffekt av mina lägre värden som inte är så himla bra, nu känner jag inte av när jag har lågt blodsocker så lätt längre.... STOR NACKDEL. Men som tur är så har jag min trogna blodsockermätare vid min sida större delen av dagarna.

Idag har jag provat att vara lite hemmafru.
När jag kom hem ifrån provkörning av bil och efter ett besök hos Lina så tog jag tag i städandet av kök, matlagning och pajbak.
Förutom att ryggen gör fruktansvärt ont när jag står upp så har det gått ganska bra, kan inte stå stilla för länge för det blir inte bra alls:)
Är vid gott mod trots halsbränna och annat:)
Nu är det bara 43 dagar kvar :)

Hur har din soliga dag varit?
Stor Kram//Petra 

Kommentarer
Postat av: Mad

Tack =)

Vill inte va petig men har du gått ner 10 kilo? Eller väger du bara samma som innan?

Hoppas vi kan ses nån dag..

2010-06-17 @ 16:40:57
URL: http://mamamad.se
Postat av: Petra

Har tappat 10 kg Madde :)

2010-06-17 @ 16:58:28
Postat av: Annellisaa

det låter bra:)

2010-06-17 @ 18:21:44
URL: http://annellisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0