Normal bebis <3

Ja, det var orden som kom ur munnen på sköterskan som skötte ultraljudet.
Då föll nog en av de tyngsta stenar jag någonsin haft i mitt hjärta.
Han är viktmässigt normal och dessutom räknade dom ut att han kommer väga cirka 3000-3500g när han kommer. Dvs en helt normal bebis.
Just nu väger han 1945g och är cirka 44-45cm lång.- Helt NORMAL

Det finns nog inget skönare för en diabetiker att få höra.
Det finns inget jag har oroat mig för mer än att det ska bli en jätte bebis som ska komma ut, eller att det ska vara något annat fel.
Tror att alla blivande föräldrar är oroliga förståss, men jag tror ändå att en diabetiker är lite mer orolig iaf om inte annat för att det ska bli en lite större bebis.
Men så är inte fallet för mig denna gången och det finns som sagt inget finare att höra, för det innebär att trots att mina läkare skällt på mig för att jag legat högt i långtidsvärde(enligt deras tycke) så har jag skött mig bra och mmitt barn mår alldeles utmärkt :D

Pratade med läkaren nu i veckan och vi kom tillsammans fram till att nu den sista tiden ska jag gå upp klockan 03:00 på natten och ta blodsocker och ett par eneheter insulin, mest för att mitt HbA1C gått upp lite igen. så får vi se om det kan hjälpa mig att få ner mitt socker.

Första natten gick det inge bra alls att göra det för jag har minne av att jag vaknat,stängt av klockan, blinkat och sedan var det morgon :)

Som tur är så har jag bara 9 arbetsdagar kvar och sedan blir det semester och därefter blir det direkt mammaledighet. Vilket är MYCKET behövligt.
För trots att jag ser mycket fräsh ut för att vara i vecka 34 så känner kroppen att den börjar bli lite sliten.



Försöker fotografera de nya ultraljudsbilderna men det är inte direkt lätt.
Fick inga super fina denna gången men man kan fortfarande se att han har min haka och enligt mitt tycke så har han Mattias näsa:)
Ska fortsätta försöka fixa det så får vi se när det blir.
Nytt ultraljud den 9/7 iaf. Behöver jag säga att jag längtar:)

Ikväll blir det film med min man
och inga ansträngningar.

Har din helg varit bra?
Stor Kram//Petra



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0