Morgonblogg

Mmm detta har nog heller aldrig hänt....:P

Men jag tänkte att jag får hinna med lite diabetes snack idag, medan jag fortfarande kommer ihåg :P...
Igår blev det en sen middag klockan 19:30,tog endast 2 enheter snabbverkande insulin, och den sena middagen ledde till ett blodsocker på 12,3 klockan 21:00 när det var dags för nattinsulin.

Men efterrsom jag nu två nätter i rad vaknat med lite lägre blodsocker på natten och haft känningar någon gång under förmiddagen så beslutade jag mig även för att dra ner två enheter av det långtidsverkande.
I natt väckte Mattias mig lite i 3 och jag lyckades ta blodsocker inatt igen :) 5,2 hade jag då, och det var ju ganska bra men sänkningen är ändå rätt stor på de timmarna och på dom enheterna jag tagit.



Jag har fortfarande inte bestämt mig om det var ett bra beslut då jag nu på morgonen ligger på 2,6 när jag slår upp ögonen i panik 06:30 för så länge har jag inte sovit på jag vet inte hur länge. Visserligen skönt, men jag tycker om att gå upp med Mattias på morgonen för då får vi lite tid på morgonen och jag hinner få ett par pussar innan han sticker till jobbet.
Vi brukar gå upp 05:20 vilekt gör det fruktansvärt irriterande att jag låg vaken mellan 3 och 5 ungefär.

Men det är bil som tar mycket av mina tankar och ni vet säkert när ni snurrar in på någonting så är det svårt att sluta fundera, men herregud, det är vansinnigt att det ska ta sömn av mig, men jag är så galet förvirrad och irriterad.
Meeen, det kommer fixa sig :)
Idag måste jag hinna lite saker innan jag och pappa ska till HBG och kolla bil vid 12:30
Pappa är bra att ha :)

Som sagt, världens bästa,finaste och mest underbara sambo och världens bästa pappa <3 

Hur ser din dag ut??
Är dom lika stressiga och fullpackade som mina blev sedan jag blev sjukskriven?
Massor att göra, iaf att fundera på, samtal att ringa och saker att kolla upp

Stor Kram//Petra

Kommentarer
Postat av: Mad

Jag är ju ordinerade vila som du vet så NO STRESS här! ;)

Har förhoppningsvis sällskap hela långa dagen..Men vi får se..

2010-06-24 @ 07:17:01
URL: http://mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0