Misslyckande??

Njae...kanske inte...
8 dagar kvar på jobbet hade jag innan semester och mamma ledighet.....
MEN, nu är jag istället hemma och är sjukskriven.... *suck* Hade INGEN lust med det egentligen, men farbror doktorn tyckte att det var bäst. Förvärkarna är igång och i helgen har det varit värre än någonsin, att jag dessutom drabbats av urinvägsinfektion nummer 2 gör ju INTE säken mycket bättre.

Farbror doktorn började fylla i en sjukskrivning och jag var inte riktigt med på noterna när han började så när jag fick pappret i handen så förstod jag nog inte riktigt och bad honom att förklara lite varför jag blev sjukskriven.

Han sa att eftersom förvärkarna, "huggen i ryggen" och urinvägsinfektionen + bäcken smärtan tillsammans kunde sammverka till att Neo eventuellt kunde komma bra mycket tidigare än planerat.
Hade jag varit säg... 3 veckor längre gången så hade jag inte brytt mig utan då hade han fått komma, men jag tycker det är lite tidigt när det handlar om 6-7 veckor, jag menar...Han är ju redan på väg ut som det känns nu och det är lite dumt att chansa.
Känner mig trots allt lite nere, känns som ett misslyckande, men jag klarade ändå att jobba så länge som jag gjorde och det får jag ju vara nöjd med. Känner lite att många tar det som en sjukdom att bli gravid och jag personligen vill inte vara en av dom. Men det går nog över om ett par dagar.... Hoppas jag.


Åkte ner till jobbet och önskade kollegorna en glad sommar och lovade att komma tillbaka och säga hej när han är ute.
Tycker det känns fantastiskt kul att mina kollegor varit så stöttande och att även dom tycker att det ska bli kul att se honom:)

Nåja, nu kommer nog snart mannen hem och då ska det lagas middag, jag borde nog egentligen redan ha börjat med det, men jag kände för att ligga här och ha lite ont i huvudet ist <3

Men misslyckande tror jag ändå inte att det är, är väl bara nere för att det inte gick längre:)

Hittade förresten denna Bodyn i helgen när jag och Malin var på shoppingtur, misstänker att den lilla åker hem från sjukan i den :) Eventuellt

     



Hoppas din dag varit bra=)

Stor kram//Petra

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hittade din blogg till slut! :)

Hoppas att allt går väl och att lille Neo kommer ut på utsatt tid frisk och kry.

Kommer att sakna din positiva nuna på jobbet, trots alla diverse besvär fram och tillbaka har du kämpat på de senaste månaderna.

Önskar dig en underbar sommarm ser framemot att träffa den lille när ni funnit er väl tillrätta i er nya tillvaro som en familj på tre. <3

2010-06-14 @ 22:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0