Hur????

Ja, hur i hela friden kan man må så dåligt av att vara ledig??
hur kan man ha sådan ångest över att vara ledig, känna sig stressad över att vara ledig och vila inför den största händelsen i hela livet??

Ja, fråga mig inte men dåligt mår jag, känner mig stressad över allt som ska göras och köpas inför att Neo kommer.

Idag har jag verkligen försökt att ta det lugnt och vila ordentligt, låg i sängen fram till klockan var halv ett, utan att sova, låg och tittade på tv och läste mamma-tidningar och pillade med facebook som vanligt.
Men sedan "vaknade" jag och insåg att "HERREGUD, jag har inte gjort ett skit idag"
Så det var jag ju tvungen att ta igen genom att fixa med disken,torka ur badkaret och vika tvätten som hängt i vardagsrummet på tork. Det fick jag ju lida för sen...
Hoppas på avslappning i helgen för på någon konstig vänster så blir jag mer lugn och får mindre dåligt samvete när Mattias talar om förmig att det är okey att vara trött, det är okey att vila och det är okey att tvätten och disken väntar 1 dag.
Det kvittar visserligen vem det är som säger det..... Men jag tror att jag måste höra att det är okey och att det inte är någon som blir sur eller arg för att jag för en gångs skull slappnar av.
Och innerst inne så vet jag det...

Men det är svårt....

Mår som sagt inge bra av att veta att jag inte gör någonting.....
Får ju lida nu för det jag gjorde innan, så nu kan jag knappt röra mig.... Men jag hoppas att jag slipper att må dåligt, man ska INTE må dåligt över att vara trött eller behöva vila.
Men jag är sådan, kan inte ens ligga hemma med feber och frossa utan att få ångest...
Vad kan det bero på???
Kan ingen tala om det för mig??

Hur gör du när du ska ta det lugnt och bara slappna av??

Stor Kram//Petra


Vet att Neo och Mattias kommer fortsätta att älska mig även om jag är lat ibland <3

Kommentarer
Postat av: Mad

Bra värderingar och moral ska du inte må dåligt över. Men nu är det så att du befinner dig i ett undantag. För inför en liten bebbes ankomst ska man vila upp sig. För miraklets skull. Så att man har super laddade batterier. Så vila Petra, med gott samvete. Vila tills du inte kan vila mer. Gör saker, men gör dem extra långsamt;) Du har ju inte bråttom. Ta tvätten, vila, disken, vila och vila..=)

2010-06-18 @ 15:50:36
URL: http://mamamad.se
Postat av: Petra

Madde du får inte skriva så :S

Vilda hormoner som leder till översvämmade tårkanaler :P

2010-06-18 @ 21:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0