Gastropares middag

Jag och Mattias pratade om att jag kanske skulle äta "snäll" mat ett par dagar innan midsommar nu för att min mage inte ska ta allt för mycket stryk med tanke på min gastropares.
Har nämligen börjat rapa surt igen och efter att ha levt på "normal" mat i 8 månader så tyckte jag att det kan jag väl göra för att inte magen ska lida för mycket på midsommar:)

Så fick jag en underbar idé att jag skulle visa ett exempel på hur en "gastropares middag" kan se ut .

Detta är kanske i värsta slaget, men såhär kan det tyvärr se ut ibland när man känner av magen för mycket.
Och detta var en gång min dagliga kost, dvs lätt att tugga.
Hellst ska man bara kunna stoppa in och svälja.
Men trots att man blir ledsen den storsta delen av tiden då magen krånglar som mest, så är det ju för  mitt eget bästa. Och man kommer igenom det!
En diet med "snäll" mat och att blodsockret blir bättre så brukar de flesta hormoner hitta rätt plats igen.

Stora Kramar//Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0