En dag i solen :)

Sitter på balkongen och myser i solen samtidigt som jag funderar över en massa saker.
Just nu snurrar tankar om bil ganska flitigt....
Hoppas att allting löser sig så småningom för tiden börjar ju ticka iväg nu och jag vill gärna ha det fixat innan sonen bestämmer sig för att komma...

Sonen lever jäkel som vanligt och det gör mig nöjd och glad.

Läkaren ringde som vanligt idag för att höra hur det hade gått med blodsocker och hur det hade fungerat med att gå upp mitt i natten och ta blodsocker.
Jag sa ju som det var, att jag hade missat ett par nätter och det hade jag ju fått lida för på morgonen efter och när jag inte hade missat det så hade det legat perfekt, men för att det skulle ligga perfekt på natten så var jag tvungen att ligga högt på kvällen(precis som jag sa till honom förra veckan)
Det är inte varje natt jag behövt att ta insulin utan jag har klarat mig fint utan.
Så vi ska fortsätta sista veckorna med att gå upp mitt i natten och så får vi se om jag kan få ner långtidsvärdet mer.

Nu är det snart midsommar och jag längtar efter massa mys med Mattias, det är det jag ser fram emot mest.
Men det ska ju självklart bli roligt att träffa kompisarna,kusinerna och brorsan och eventuellt Lill-Flisan också :)
Även att hålla lite liv i gåsalopps traditionen:)
Tycker att det är roligt att folk vill följa med ner på näset och se hur det funkar med midsommar mys där :)

Sedan när man tänker på saken... Detta är vår sista ensamma midsommar, sedan blir det barnaktiviteter och barnmys nästa år. Helt galet egentligen, tror jag funderar för mycket när jag är själv :P haha.
Men ibland är det skönt att låta hjärnan fundera för sig själv.
Men idag har jag bestämt mig för att INTE fundera, bara njuta(sen får vi se hur länge det håller)

   
Har ju lovat att lägga upp bild på hur rummet ser ut nu när det är målat, så får man ju hålla sina löften :)
Så sähär ser det ut före och efter

Tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är ändå.
Trots att jag haft mina motgångar så finns det dom som har det värre.
Jag lever ett underbart liv även om det är skit ibland.
Men jag har mycket som andra saknar.

Bland annat så har jag världens finaste sambo coh världens bästa pappa <3


Måste visa min tuffa pappa som brandman på Sveriges Nationaldag :)
Här står han i sin brandmans uniform i stekande sol och jag tror han lider lite i värmen ;)


I det som nu är i rullning så finns det inte så mycket jag kan påverka så det får sköta sig i den mån det går
Hoppas din dag i solen blir fin

Stor Kram//Petra










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0