Bilångest

Behöver jag säga mer än att det här med att köpa bil INTE är min grej.

I måndags så var jag och svärmor uppe i Helsingborg och tittade på en jätte fin(till synes iaf) Mazda 6.
Men eftersom det är första bilköpet på egenhand så vill jag ju gärna att någon som vet någonting och som ser lite bättre än vad stackars lilla jag gör, med mig för att se så att det  inte blir några fel eller att där är för mycket skador på bilen och att allting fungerar som det ska.

Och jag kan ju säga att det var en himla tur att pappa OCH Mattias var med.
För det var fler fel på bilen än vad jag någonsin kunde tro....
Mattias bara körde ut bilen ur lokalen och sedan blev det inte mer, inte ens en provtur eftersom den var så pass dålig

Så jag fick ge upp drömmen om min Fina BLÅ Mazda 6.


Vi hade som tur var tittat efter en annan bil för att ha fler alternativ, så när vi konstaterat att säljaren var totalt imbecill så bar det av till Kristianstad men där behövde vi inte ens be om nyckel till bilen för den bilen var krockskadad och det var inte snyggt lagat ens.... Så det blev ingen bil där heller.
Dagen känns som totalt slöseri med tid, om man bortser att jag fick spendera dagen med min pappa och med min sambo <3 Och det väger upp för vad som hellst egentligen :)

Vet inte vad sonen har för sig i magen men mer underliga former på min mage har jag nog aldrig sett någonstans..  :)
Sne åt ena hållet och avlång och ibland helt rund, men det är mysigt ändå:) Trots att det gör djävulskt ont ibland.
Han har en favorit position och det är att köra ut ett ben eller ett knä precis under revbenet och det är ju INTE bekvämt om jag får säga det själv hehe :)
Men som sagt MYYYYS

Nu blir det sängen för min del om jag ska orka med att vara vaken hela dagen i morgon
Är ju midsommar och den ska firas på näset

hoppas din dag varit fin
Stor Kram// Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0