Träning

Mmmm
Aldrig tidigare är det någon som sagt någonting om att man ska ta det lugnt dom första månaderna efter graviditeten, aldrig är det någon som nämnt någonting om att träning skulle vara dåligt..
Men igår så googlade jag lite om det och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.

När jag är på gymmet så tar jag ju inga vikter, jag pushar mig ju inte med en massa kilo utan just nu så lär jag mig bara övningarna. Viket jag kan tycka är helt godkänt.
Och så länge det inte gör ont eller att jag skadar mig så är det nog ingen fara att gå till gymmet.
Det känns faktiskt skönt att gå dit och det känns mycket bättre i rygg och höfter sedan jag började. Har blivit mer aktiv och orkar mer redan. Så det kanske var en bra grej för mig att göra?? Jag tror det är så =)

Liten växer så det knakar och han har börjat vara vaken mycket längre stunder nu, nu kan det vara 1-1½ timme innan matdags och det är vi nöjda med för då får vi se Litens ögon.
Han är med i allt vi gör, han lyfter huvudet själv( det gjorde han redan efter fyra dagar) och lägger man honom på mage så i ren ilska så "kryper" han framåt. Han är en stark liten kille med en starkare vilja.

 
På fredag är det dags för BVC igen, denna gången för både längd och vikt.
Det ska bli riktigt kul att se hur lång han blivit :)
Nu passar iaf storlek 50, även om det fortfarande är lite för stort så ser det inte jätte dumt ut när han har det på sig :)
Sötnöten :)

Nu har jag varit fru i 4 dagar.
Känns inte speciellt annorlunda, men det är åndå mysigt att kalla sig för fru.
Det trodde jag aldrig att jag skulle få göra, inte i denna åldern.

Vi har börjat ta långa promenader och det är riktigt mysigt, något som jag gärna fortsätter med.
Och jag tror inte att Mattias är långt efter :)


Nu är klockan mitt i natten så nu ska jag försöka gå och lägga mig en stund.

Hoppas du haft en mysig dag¨

Många Kramar //Petra och Neo

Kommentarer
Postat av: Mad

Du ska lyssna på din egen kropp! Det är det viktigaste! Alla är vi ju olika ;) Träning är ju hälsosamt!



Barnvagnspromenader är så himla mysigt! =)

2010-07-28 @ 05:57:29
URL: http://mamamad.se
Postat av: Therese ISAKS mamma

Det var typ det enda de sa till mig träna inte..

Ditt bäcken är inte som det var innan sådu ska undvika hopp och lyft..musklerna i bäckenbotten är inte lika spänstiga som innan...

2010-07-28 @ 20:44:48
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0