Lite diabetes

Diabetes får det handla lite om först idag.
Mitt blodsocker har som bekant varit lite upp och ner sedan Liten kom.
Men nu börjar det rätta upp sig lite. Tror jag har lyckats hitta rätt doser för nu blir jag inte trött lika lätt och jag ligger mycket bättre i socker.¨

Liten tycker att mat är gott:)
Nu äter han cirka 120ml/ gång och verkar vara ganska nöjd med det.
Han är vaken mer ofta och under längre perioder, han gör underbart söta minspel och nu börjar man se lite mer personlighet.¨
Han har varit hos farmor idag för att han skulle slippa åka bil hela dagen och följa med oss för att titta på bilar och fixa prylar på VW till Mattias bil.
Tycker det är jobbigt som sjutton att lämna bort honom, saknar honom fort, men jag vet att han är i bra händer hos sin farmor och att han har det lite bättre där än att sitta i bilen hela dagen.

Vet inte, men ag känner mig lätt som en värdelös mamma.
Känner att jag är en dålig mamma bara för att jag lämnar bort honom ett par timmar, jag vet att jag inte ska känna så men den senaste tiden har jag varit väldigt känslig vad gäller ALLT

Sedan bröstmjölken sinade så har det dessutom blivit 30resor värre. Jag vet ju att jag inte är en dålig mamma, men det känns så ändå.


Idag blir det sängen tidigt för imorgon ska vi få se hur lång och tjock Liten är, dags för BVC besök nummer 2:)
Han ligger här bredvid i Mattias knä och gör en massa söta ljud när han äter, han är så söt när han snarkar lite i maten för att sedan vakna till och komma ihåg vad han höll på med:)
Underbara lilla liv <3

Hoppas din dag varit bra
Stor Kram//Petra och Neo


Kommentarer
Postat av: Mad

Det är en stor, kanske den största händelsen, i livet att bli förälder. Det är mycket som förändras och med förändring och att man ska axla en ny roll så kommer det dagar då man tvivlar på sig själv. Du är den bästa mamman du kan vara till ert lilla mirakel. Man använder dem verktygen man har, de värderingar man bär på och så gör man sitt bästa! Du är en fantastisk mamma. Tvivla aldrig på dig själv. Du kan inte hjälpa att mjölken sinar (vet att det kanske inte tröstar) men det är utanför din kontroll. Du ger honom så mycket närhet och kärlek att det inte spelar någon roll. Han är en välmående älskad bebis. Det är det viktigaste. Han har haft turen att få två underbara föräldrar som älskar honom och gör allt för hans bästa. Man måste även ta hand om sig själv för att kunna ta hand om sitt barn. Tycker du är stark som kan lämna honom redan och att ni har TUR som har en så bra farmor som ställer upp. Som du litar på och kan känna dig trygg med. Speciellt som din mamma inte finns här på jorden längre. Jag vet hur det känns iaf. Du är duktiig Petra. Utan tvekan en hutlöst fin och bra mamma!

2010-07-30 @ 06:06:29
URL: http://mamamad.se
Postat av: Therese ISAKS mamma

Du är ingen dålig mamma! ´Är ju första gången mamma, Allt är nytt, det ät en ny liten personlighet ni ska lära känna..Man får ha totalt hormonfall.. det var ju inte så värst längesen du födde.. Och nu har säkert hönsmammagenen tittat fram lite;)

Jag tyckte det var jobbigt att alla bara va ammar inte du..nä, Isak vill inte ha, och sen mättar det inte riktigt..jag amma i ca 3 mån..

2010-07-30 @ 08:15:24
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0