BVC Nr 2

Ja idag kollade vi längd och vikt på Liten :)
Men snart kan man inte kalla honom för Liten längre, för det är en stor liten kille nu:)
3340g och 50,5cm lång.

Dvs på en vecka så har Liten gått upp 340g och på 24 dagar så har han växt en hel centimeter:)
Nästa fredag är det dags igen.
Ska bli roligt att se hur mycket viktökning det blir nästa gång.
Sedan vi skrevs ut från sjukhuset så har han gått upp 740g och det tycker jag är ganska bra, han följer sin kurva perfekt enligt sköterskan.
För eftersom han var för tidig så får han ju en egen liten kurva att följa, han väger lite mindre än han ska men han följer den perfekt längdmässigt, men vi ska inte vara orolia för att han väger för lite.
Mamma och Pappa är väldigt stolta iaf =)

Idag regnar det så det blir nog till att städa lite här hemma för här ser för jäkligt ut hemma. Och i morgon blir det att åka och titta på bil. Så jag kanske äntligen får min bil. Det hade varit galet skönt att ha en bil....

Liten ligget och jollrar på kudden bredvid mig, och Mattias sitter och läser. Tycker det är galet mysigt att ha honom mellan oss i soffan och lyssna på honom och snegla på Mattias.
Det är kärlek det.

Vill tacka för de uppmuntrande kommentarerna i gårdagens blogg. Tack så mycket=)

Hoppas din regniga dag blir lika mysig som min =)
Stor Kram //Petra och Neo                                                       


Lite groggy men söt ändå :)





Kommentarer
Postat av: Therese ISAKS mamma

De plocka ut Isakinnanhan skulle, skulle komma den 20/3-09 men fick komma den 5/3.. Han väger mindre än vad hanska men följer sin egna kurva perfekt=)

Vi hade dop för Isak mest för detär tradition..sen passa vi på att gifta oss innan för att slippa ha två middagsbjudningar. .och givetvis för att vi ville gifta oss=)

2010-07-31 @ 22:17:21
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0