En alldeles underbar helg

Mysigt har det varit, det har bara varit jag och Mattias hela helgen. Och Neo förstås :)
I lördags fick jag chansen att vakna ifred, ta en dusch och göra lite som jag själv ville(underbara man) Mattias tog sonen och åkte iväg och införskaffade frukostbullar och gick till och med ett extra varv för att jag skulle få lite extra tid. Och tro mig det betydde MASSOR på eftermiddagen åkte vi till Lund för att kolla in vagnen som jag spanat in så att Mattias kunde känna och klämma på den lite. Men dom hade den inte i butiken så nu väntar jag på att dom ska ringa och säga att den kommit in.
För jag vill ju känna lite på den också naturligtvis.

Sedan fortsatte vi på en liten promenad för att hitta julklapparna till julklapps spelet( i år tror jag att vi har dom bästa grejerna helt klart)
Dom är redan inpackade och jag undrar lite om det är vuxenpoäng på det trots att det bara handlar om 10 paket:P hihi

Söndagen fortsatte i lugnets tecken och Mattias har verkligen varit en riktig pärla. Denna helgen har jagkänt att jag verkligen har fått andas ut, fått vara för mig själv och verkligen koppla av och njuta lite av tillvaron. Istället för att alltid känna press och stress, att jag ska hinna med det ena efter det andra. Fått nya krafter att orka ytterligare lite till och faktiskt kanske kunna hinna med dom extremt höga kraven jag ställer på mig själv.


Han är fantastisk min man <3

Idag är lill-killen 5 månader. Tänk.. redan. Det känns som igår graviditetstestet visade positivt. Helt sjukt.. Men ack så underbart

Han hardesstom fått för sig att det ska ta ungefär 4 timmar för honom att somna för natten, mindre roligt tyker mamma och pappa. Men han ligger bara och tittar och snckar med snuttefilten så han är ju inte till besvär och ligger och skriker 4 timmar i sträck.
Men jag tror jag har kommit fram till vad det är. Han ska in i sitt eget rum med dörr i natt. För jag tror att han störs av tv:n på kvällarna eftersom vi inte har någon dörr till vårat sovrum.
Så nu provar vi det och om inte det fungerar så vet jag inte vad det kan vara, för att sova middag har han INGA problem med. Men som sagt vi får se vad som händer i natt:)

Nu kommer snart mannen hem och då blir det måndagsmys med C.S. I och förhoppningsvis en sovande drutt och en glad man :)

Stor Kram//Petra och Neo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0