Magont eller hungrig??

Mmm det är den största frågan som rör sig i lägenheten just nu.
Vi har lite delade meningar.Men försöker kompromissa och diskutera fram till lösningar som verkar bra.
Sonen slutar skrika när vi hittar rätt och det är ju det som är huvudsaken.

Första barnet är ju lite som en försökskanin, men det är lika hemskt varje gång han får agera sådan.
Men än så länge mår han bra och han trivs med tillvaron.
Mamma däremot har ångest varje gång han skriker, har han ont? är han bara ledsen?, är han hungrig?,är han kelig? bajs i blöjan?
Frågorna är MÅNGA
Men det vet du ju själv om du är förälder.

Något jag är rädd för är att ge honom för mycket mat.
Men han säger väl ifrån om han inte vill ha?
Eller han kompenserar magonten mot mat? Dvs han äter för han tror att det ska bli bättre?
Svårt att avgöra, men han vekar ju inte lida...eller?


På tisdag ska vi till doktorn för kontroll
Då ska vi förhoppningsvis få lite frågor besvarade, men än så länge tycker iaf jag att vi gör ett bra jobb.
Men min största rädsla är att någon ska säga att jag är en dålig mamma.
Men alla mammor har väl samma rädsla??





Min man är gullig, idag fick jag en ros av honom <3
Bara för att jag är jag.
Han är fantastisk <3

Hur har du spenderat dagen?
Hur kände/känner du kring matningen av ditt barn?

Stor Kram//Petra och Neo

Kommentarer
Postat av: Mad

Jag tror barn äter tills dem är mätta. Får dem för mycket kommer det oftast upp. Jag ammade och inte mätte jag hur mycket han sög i sig vid varje tillfälle. Men alla gör vi det som känns bäst för vårt barn. Dem brukar själv säga stopp. Den erfarenheten har jag iaf..

2010-08-14 @ 19:30:41
URL: http://mamamad.se
Postat av: Fanny

Usch. Skojar du? De e de svåraste av allt. "Vad fan vill ungen" tänker man ibland (eller ofta. eller ALLTID, rättare sagt!!)

Om någon skulle säga att du e en dålig mamma så fuck them. Seriöst. Du vill ditt barn sitt bäst vilket e lika med BRA mamma.

Man kan inte göra alla rätt. De går inte. O barn skriker, så e de ju...

(Nu ska jag bara ta o läsa detta inlägget o försöka intala mig själv att jag oxå e en bra mamma. För precis som du sa så känner jag -o förmodligen ALLA som har ungar- sig ibland som dåliga mammor, eller att man iaf betraktas som de!)

Stor kram till lilla familjen från oss :)

2010-08-14 @ 23:20:53
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: Emilie

Kan dela med mig av min erfarenhet..min lilla gosse hade mycket magont o det jag inte visste då var att bebisar tror det är hungriga när det har ont i magen o ger man dem mer mat o låter inte magen vila blir det värre. Hoppas det löser sig Emilie jonnas kompis

2010-08-16 @ 22:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0