Ekg och ögon

Idag har det´varit fullt ös hela dagen
Vi började genom att Neo vaknade klockan 05:00 och ville ha mat, pappa tog denna matningen så att mamma kunde gå och sova tills det var dags för klockan att ringa 05:50.
Det tackar mamma för :) 


7:45 var det dags för ögonläkaren.
Det gick fortare än vad jag trodde och vi var där ifrån på ungefär 1½ timme, allting såg bra ut och jag var som vanligt blind ett par timmar efter.

Sedan åkte vi hem för att mata Liten och kanske hinna mata oss själva också.
Tvättmaskinen han igång en stund och jag hann till och med hänga tvätten innan det var dags att sticka till nästa grej.
Bandspelar EKG, det mest irriterande som man kan göra, massa trådar och sladdar och klisterlappar som kliar och håller på, har jag lika "bra" tur som förra gången så får jag stora röda märken och jag får inte bort klistret på en månad.... Men jag hoppas inte det.
Dom gör detta eftersom jag tidigare haft hög puls(vilopuls på ungefär 120-130 slag/minut)
Men efter graviditeten så har detta varit mycket bättre och nu har jag en vilopuls på ungefär 80-90 slag/minut. Fortfarande högt men enligt läkaren så kommer jag aldrig att få ner det till normalt igen, men det är så normalt det kan bli.
Dom ska mäta pulsen under 24timmar och sedan har jag tid hos min kardiolog i december så får vi se vad det har visat..Om det visat någonting alls..

     



Idag har Neo varit super vaken, han var vaken från klockan 5 i morse till vi kom fram till sjukhuset vid halv 8. Sedan var han vaken en längre stund medan jag var och fick EKG apparaten på kopplad.
Och nu ikväll så var vi på promenad och då var han också vaken och följde med under en större del av promenaden som varade 1½ timme ungefär.


Nu ska det mysas(som vanligt)
C.S.I på Tv och mannen och sonen att kela med.
Finns inget bättre <4

Hur har din dag varit?
Stor Kram//Petra och Neo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0