Barnvisor

Igår var vi och hälsade på Neos morfar.
Och som en liten bonus så dök även hans kusin upp med sin pappa
Alicia har börjat lära sig att bebisen heter Neo nu :) Hon är jätte nyfiken på honom och vill gärna vara med och ge honom nappen eller hålla honom i handen om han är ledsen- Gullunge <3
<3





Neo har varit väldigt med och har varit vaken längre stunder under ett par tillfällen.
Det gör mig glad men han har fortfarande problem runt 12 på natten och känner gärna då att han ska vara vaken ett par timmar
Ingen höjdare tycker mamma, men det ger väl med sig om ett tag, nu när vi verkligen försöker att visa honom vilket som är dag och vilket som är natt.
Nya rutiner är att efter matingen vid 6-7 tiden på kvällen så blir det att ligga i sängen istället för soffan och så sker nästa matning utan att tända för mycket och prata för mycket med honom och försöka visa honom att detta ör tiden på dygnet man ska sova. Så får vi se om vi eventuellt så småning om kan bli av med dom vakna timmarnaa klockan 12 på natten.
 
Vaggvisor har jag funderat på nu ett par kvällar.
Brukar du sjunga för ditt barn??
Jag personligen vill kunna göra det(eftersom jag faktiskt har lite sångröst), men för att kunna göra det så behöver man kunna hela visor istället för bara ett par rader ur en mysig vaggvisa.
Jag har en favorit som jag gärna vill hitta.
Jag vet inte om du har sett vi på saltkråkan,- skrållan,ruskprick och knorrhane??
Där är en visa som Tjorven och Stina sjungeer för skrållan. Men jag kan inte komma på hur den går. Jag har sett filmen säger 2miljoner gånger när jag var liten, men det hjälper inte nu.
Och dessutomså kan jag inte hitta texten någonstans.

Skulle även vilja ha förslag på hemsidor där man kan hitta andra vaggvisor.
Vet du någon bra??



Stor kram//Petra och Neo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lina kan den vaggvisan=)

2010-08-12 @ 20:14:07
Postat av: Kajsa B.

Är det denna du menar:



Ack så skönt, slumra in,

i bädden så fin,

som blomman på äng,

i en gungande säng.

Och guds änglar de små,

breda vingarna ut,

och kring barnet de stå,

till dess natten är slut.

2010-08-12 @ 20:48:20
Postat av: Kajsa B.

Här är en sida:



http://www.barnvisor.nu/om-musik/vaggvisor



Har inga barn själv ännu men mina föräldrar sjöng bl.a. Trollmors Vaggvisa för mig när jag var liten :-)

2010-08-12 @ 20:52:08
Postat av: Therese ISAKS mamma

Isak älskade byssan lull och varga sången(ronja rövardotter) när han var liten.. älskar vargasången fortfarande, sjöng den för honom när han låg i magen med..

Nu är det en massa sväniga visor han gillar..hoppar och skuttar som en tok..

2010-08-13 @ 16:03:43
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0