Vecka 24+2

veckorna går ganska fort nu :)
Känns fortfarande som en evighet men nu är det bara ungefär 3 månader kvar, helt otroligt=)

Morgonen började på ett stabilt blodsocker på 7,3 mmol/l. Helt godkänt tycker jag. Sedan har jag legat mellan7-10 hela dagen så det har varit n helt OK dag.
Farbror doktorn ringde innan idag och då fick jag svar på lite som jag undrat över den senaste tiden. Mitt insulinbehov har sjunkigt drastiskt sedan jag blev gravid och trots att det är skönt så blir man ju lite fundersam över detta.
Men han förklarade det med att eftersom jag sänkt mitt långtidsvärde har varit så högt så behöver man automatiskt mer insulin eftersom man blir resistent mot insulinet när det konstant ligger högt. Så eftersom jag har sänkt mitt långtidsvärde så har jag dessutom blivit mer känslig mot insulinet- Bra =)

Efter hand som graviditeten fortskrider och ju längre in i graviditeten man kommer så ska man tydligen bli mer och mer insulin resistent, men han sa att jag nog inte behövde oroa mig så mycket för att jag skulle bli jätte resistent, men jag skulle ju dock vara beredd på att bli lite

Idag blir det en ny magbild. Det har sett ganska lika ut ett par veckor och det är därför det inte kommit upp någon. Men nu känns det som att jag rullar och magen är konstant stenhård och blir bara större och större =)
Men I love it.

Lite nyfiken på fredagens barnmorske besök och ser fram emot det, känns som en evighet sedan jag var där sist. Men det var det ju inte, är där ganska ofta eftersom jag går på Spec.MVC på KK i Malmö. Och anledningen till att jag går där det är ju min diabetes.
Foglossningen känns hela tiden, men samtidigt så känns det bättre med bältet och att jag fortfarande jobbar lite =)



17+2 18+219+224+2(6/4-10)


Hoppas ni haft en bra dag Kram//Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0