Ingen kurva

nej,det kan man lugnt säga att jag misslyckats med....
Två blodsocker iaf :D i morse på 6,1 och till lunch 9,3..lite mindre bra men det får man ju ta ibland :)

Visserligen glömmer jag mer ofta än sällan men jag försöker iaf:)
Klockan är nu 14:15 och jag sitter och väntar på mitt HbA1c.... hoppas verkligen att det kommer idag, är så nyfiken så jag håller på att spricka

Idag blir det Nassigoreng till middag och allting står förberett i kylen*duktiga jag*, ja ibland har jag mina ljusa stunder :)

Eftersom jag har åkt på foglossning så har jag gått ner till att jobba halvtid som jag nämnt tidigare, men sedan jag fick bältet av sjukgymnasten så har allting känts mycket bättre och jag vaggar inte lika mycket längre:) Mina kollegor är snälla och hjälper mig med tungre lyft och sådanna saker som jag vet att jag har problem med, det är super gulligt:)

Men, eftersom jag är så pass envis som jag är och eftersom mitt bäcken känns mycket bättre så ska jag i Maj månad försöka gå tillbaka på heltid, men innan dess måste jag prova att jobba en hel dag. Jobbar jag en hel dag så har jag ledigt dagen efter och om jag nu inte fixar det så kan jag vila mig hela dagen efter.

Jag vill inget hellre än att jobba heltid för jag känner mig just nu väldigt utanför och har inte riktigt koll på någonting på jobbet känns det som... Men jag ska snart få ordning på allt om jag orkar med att gå tillbaka på heltid. Håll tummarna :)

Klockan är ni 15:30, posten har äntligen kommit och mitt HbA1c lika så.... Inte jätte kul, har gått upp från 6,1 till 6,4. men det är bara att ta nya ordentliga tag till nästa månad helt enkelt.
Hade varit så skönt att en enda gång ha ett "normalvärde", även om det bara håller ett litet tag.

Men som sagt, nya fräscha tag:) och lite fler blodsocker så blir det bra:)

Stor Kram//Petra


Allting mellan de streckade linjerna är
Där kurvan gör en jätte dykning var när jag fick veta att jag var gravid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0