Baby snack

Idag träffade jag en kompis som jag inte kan komma ihåg när jag träffade sist, verkligen roligt att för en gångs skull prata med en annan diabetiker som har exakt samma problem med både blodsocker och mage som man själv har.
Skönt att bara kunna vädra utan att behöva tänka på att hon inte har en aníng om vad jag pratar om.

Har varit dålig på att ta blodsocker ett par dagar nu, i vanliga fall ska det vara blodsocker mellan 7-10/dag men tillslut trötnar man lite, man vet ju att det är för en god sak, men ändå. Man orkar lixom inte. Så nu blir det väl en 3-4 på en dag kanske....
Har i allafall de två dagarna innan farbror doktorn ringer där jag faktiskt är duktig, men det är ju mest för att jag vet att dom ringer så mest är det nog för att det ska se fint ut;) Doktorn ringer ju en gång/vecka för att hjälpa mig ha koll på sockret och kunna förhindra stigningar om det finns risk, men jag tycker inte dom varit till någon större hjälp, men sen å andra sidan så har jag ju mest haft problem med låga blodsocker vilket har resulterat i minnesluckor, och svimm anfall..Mindre roligt men det får ju helt enkelt gå

Mannen är på gymmet och jag sitter här hemma och känner mig vääldigt babysjuk:)

Var och tittade på lite kläder innan, babykläder förstås:) Det ska bli så roligt att få köpa lite kläder sen:) vågar inte riktigt göra det än eftersom jag inte vet hur stor han är....
Har märkt att jag är väldigt osäker på många saker, t.ex storkelar...hur stor är en baby när han kommer ut, vad är mest nödvändigt, hur funkar det med blöjor, vilka blöjor är bäst, hur många blöjor går det på en dag, och ja du kan ju lista ut ungefär vad som rör sig i mitt huvud:)

Kommit på att det kan inte gå så många år mellan gångerna jag träffar Emelie, för det är så himla skönt att ha någon som förstår vad man pratar om, för det kvittar egentligen vem man pratar med som inte är insatt, det blir lixom inte samma sak ändå.

Nu är det påsk och jag ser fram emot lite ledigt,i morgon blir det mys med Neos gudmor/fadder i stan, super mys:) mannen ska till elmia och kommer väl hem på kvällskvisten någongång tror jag.

Ska du göra något kul i påsk?

Kram Petra
                                                                     


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Hej Petra. Jag var liadan när jag väntade Leo, man visste inte mycket, men när gossen er ploppar ut kommer allt naturligt, om man blir förvånad över att man helt plötsligt vet&kan så mycket. Kram

2010-04-02 @ 23:20:25
URL: http://entradig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0