2,9

Började min morgon med... Inge vidare kul om jag får säga det själv.
Gick upp och tog ett glas vanlig saft och ett digestivekex, efter två minuter så låg jag på 5,0 igen, skönt då kan vi somna om en gång till *gilla*
Sov en timme till, tog blodsocker igen och gissa vad jag hade - 2,9 IGEN...ingen höjdare

Nåja, fick upp blodsockret till 6,1 sedan bar det av till Ica.
Efter inköp och rundor så kom vi hem och tog ett blodsocker till, 17,2...inte heller super bra. Men imed 3 enheter insulin och lite tv så innan mannen gick så var blodsockret nere på 4,2 innan han gick till gymmet för ungefär en timme sedan.
Nu ligger jag på 7,9 och det är jag ganska nöjd med.

På diabetes kliniken har dom sagt till mig att innan måltid och 1½ timme efter måltid ska mitt blodsocker inte ha överstigit 6mmol/l. Och det är inte världens mest enkla sak vill jag lova. Men som sagt fram till för ungefär två veckor sedan så fixade jag det faktiskt. Nu är det lite motigt att ta blodsocker hela tiden men det känns lite lättare när siffrorna är bra =)
                                                 
Gårdagen var ganska konstig om jag får säga det själv, låg väl helt okey i blodsocker hela dagen, men var helt slut och mådde illa.
En kräkning senare så släppte det ett tag men vid läggdags så var det tillbaka igen...
Det var inte fel på insulin eller blodsocker för jag hade någorlunda koll igår, Det var väl vanligt graviditets illamående kanske, det var ett bra tag sedan jag hade det och jag vill inte påstå att jag gillar det direkt.Men jag har haft tur med det, det var dom första veckorna sen var det inte mer, förutom några enstaka gånger som det blir som igår:)

Lina har varit och lekt med oss i helgen och det har varit super duper mysigt :)
Vi bowlade i lördags och i fredags var hon och jag i stan och hade mys.

Innan Lina kom i lördags så sa hon att hon hade fixat en överraskning.. Lite nyfiken var jag allt och trodde hon hade fixat ett litet påskägg eller något, Men IKKE!!, det var en resesäng! bästaste Lina <3 Bästatste Gudmor <3 jag ska slänga upp en bild så fort den har kommit upp ur lådan, vågar inte riktigt ta upp den för jag kommer aldrig att kunna fälla upp den själv utan att ha sönder någonting:P

Nåja i morgon är det dags för farbror doktorn att ringa, han/hon som ringer kommer nog kanske att skälla lite eftersom jag missat ett par blodsocker men som dom sa sist så har dom varit mycket imponerade hittills, så ibland får man väl ha lite bakslag.

Neo viftar och håller på som sjutton inne i magen och det går inte många timmar mellan sparkarna. Har börjat vakna till på nätterna nu av att han joxar runt där inne och slåss. Tror vi kommer få massor att göra när han vl kommer den lilla gangstern :)

Nu blir det matlagning för nu är mannen på ingång, sedan blir det inte mycket mer eftersom det är jobb i morgon, det har varit skönt med långledigt men det ska bli ganska skönt att komma tillbaka till verkligheten igen :)

Hoppas din helg varit fin

Stor Kram//Petra

Kommentarer
Postat av: Lina

Hihi, den ska ju inte monteras pletan :) <3 bara o fälla upp=)

2010-04-05 @ 20:24:36
URL: http://lechristensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0